29. aprill 2016

Maikuu ajakirjas Tiiu: Kuidas jääda pildile kaunina

Värskes aprillikuu ajakirja Tiiu ilulisas Siluett artikkel 
lehekülgedel 10-12: Kuidas jääda pildile kaunina?

Nõuandeid kuidas teha ise portreefotosid ja ka ise pildile ilusana jääda jagavad kauaaegsed fotograafid Verner Puhm ja Kalev Lilleorg.



Ajakirja esikaas



 Modell: Irene Volk
Tekst: Piia Eller
Fotod: Kalev Lilleorg


Kõik inimesed on ilusad. Vahel ei paista see ilu kohe alguses välja. 
Ilu kiirgab inimesest seestpoolt ning ilus pilt on alati seotud tasakaalus sisemaailma, mitte pildistatava välise iluga. Seega pildistamiseks tuleb valida sobiv aeg ja vaatenurk.

  • Eesti fotograafia raudvara, rikkalike kogemustega fotograaf Verner Puhm (70) toonitab, et väga oluline on nii fotograafi kui pildistatava koostöö - mõlemad peavad hea pildi õnnestumise nimel oma panuse andma. Ja nad mõlemad saavad hea foto nimel palju ära teha. "Fotograafi ülesanne on kõigist võtetest see kõige parem ära tabada, et tuleks ilus pilt, millega inimene rahule jääb", ütleb Verner Puhm.
  • Parima tulemuse saab vaid traditsioonilise fotoaparaadiga. Hea portreefoto tegemisel peaks sellele paigaldama tavalise objektiivi asemel pikema fookuskaugusega objektiivi.
  • Hea foto algab kodus, ettevalmistusest.
  • Hea foto tegemiseks tuleb valida sobiv aeg ja vaatenurk.
  • Tähtis on ka mõnus õhkkond ja hea tuju, sest õnnestunud pildi tagab pildistatava hea enesetunne.
  • Nii fotograafil kui modellil tuleb varuda pildistamise jaoks piisavalt aega ja katsetada erinevaid võttenurki. On hea, kui pildistatav pöörab ennast aeglaselt erinevatesse suundadesse - niimoodi leiab fotograaf ilusa pildi jaoks kõige paremad asendid.
  • Enne pidulikku üritust võiks kodus peegli ees pildistamispoose harjutada. Ettevalmistunult üritusele minnes saab siis tunda ennast enesekindlalt ja mugavalt.
  • Pildistatav ei tohiks kohapeal ringi sahmida ja asendeid muuta, vaid tuleks poseerimiseks mugav asend sisse võtta ja selles veidi aega püsida.
  • Oluline on pildistada inimest õigest kaugusestMida lähemalt portreepilti tehakse, seda moonutatum jääb see pildil. Nina ja põsesarnad tükivad esile ja tunduvad pildil normaalsest suuremana.
  • Ilusa foto nimel tuleb välja tuua inimese kõige kaunimad küljed. Igalt portreepildilt peaks välja paistma inimese isikupära.
  • Valige mugavad riided, eelistage erksamaid ühevärvilisi riideid. Kirju komplekt teeb pildi rahutuks.
  • Täispikkuses pildi jaoks valida kõrgema kontsaga kingad või saapad, sest madalates jalanõudes ei jää ilupilt nii kena.
  • Ka soeng võiks olla korrektne ja hea on enne pildistamist käia juuksuris. kui soovite teha portreepilti või teate ette, et üritusel pildistatakse, oleks hea enne teha professionaalse jumestaja juures fotomeik. Kuna foto "sööb" veerandi kuni poole meigist on hea pildi jaoks tugevam jumestus kindlasti vajalik.
  • Nägu ei tohiks läikima hakataSelleks võiks taskusse poetada nahatooniga sobiva või värvitu puudritopsi. Kui nägu ka siis läikima hakkab, saab kerge puuderdamisega näo taas matiks muuta ja pildid tulevad ilusamad.
  • Valgus on fotograafile sama mis kunstnikule pintsel. Hajutatud valgus annab näole õrnade varjude kaudu reljeefsuse ehk toob esile kaugemad ja lähedamal asetsevad kohad. Portree pildistamisel kasutage võimalikult pehmet hajutatud valgust, mis annab näole õrnade varjude kaudu reljeefsust.
  • Aknast tulev külgvalgus jätab iga kortsukese taha varju, joonistades need välja eriti teravalt ja tuues fotol esiplaanile. Seega, kui ei soovi kortsukesi eksponeerida, tasub külgvalgust vältida.
  • Prilliklaaside läikima hakkamise vältimiseks tuleb fotograafil liigset otsest valgust vältida ja teha pilt ilma välguta. Selleks, et klaasid pildil vähem läigiks, seadke prillid ette pisikese allapoole kaldega, selleks neid vahetult enne pildistamist korraks pisut sanga otstest kergitades.
  • Kehahoid peaks olema võimalikult vaba ja loomulik. Hoidke selg võimalikult sirge aga mitte pinges ning õlad peaksid olema all. Ühe jala võib tuua ka kergelt põlvest kõverdades veidi ettepoole.
  • Kui talje on olematuks muutunud, õnnestub seda ehk pooleldi küljelt pildistades varjata. Seiske fotograafi poole poolküljega ühte külge veidi ette keerates, kuid vaadake ikka otse kaamerasse. 
  • Kindlasti ei maksa kaamera ette jäädes midagi ära peita - kehaasend reedab kohe kui pihku ununenud kontserdipiletit, võtmeid või mobiiltelefoni püütakse selja taga varjata. Enne pildistamist asetage esemed mõne laua peale või pange ära kotti või taskusse. 
  • Täispikkuses pildi tegemisel muudab liiga ülevalt pildistamine modellil jalad ebaloomulikult lühikeseks, loomulikuma pildi saab kaamerat veidi madalamal hoides.
  • Suures plaanis portreepilti teha lastes paluge end pildistada veidi kõrgemalt, et kael liiga palju nähtavale ei jääks. Samas saab veidi madalamalt pildistades ilusat pikka kaela vajadusel pildil just esile tuua. Enamasti meeldib meile endale üks näopool pildil rohkem kui teine, kodus saab siis enne harjutada ja peeglist vaadata kumba näopoolt fotograafi poole rohkem pöörata.
  • Istudes kallutage end kergelt ettepoole ja tõstke pisut lõuga, siis jääb nii mõnelegi muret tegev lõualott varju ning pilt tuleb loomulikum ja ilusam.
  • Kätele loomuliku asendi leidmiseks hoidke neid keha juures, kuid küünarnukid keskkohast pisut kaugemal, sõrmed vabalt, mitte krampis. Hea nipp on hoida poseerimise ajal sõrmede vahel näiteks prille või panna käed vaheliti.
  • Vältige pinges asendit kus käed on kramplikult kõrval ja lõug liiga üleval. Võiksite vaadata otse objektiivi. Pead võiksite pöörata natuke vasakule või paremale ja seda lisaks veidi kelmikalt naeratades kallutada.
  • Siiras naeratus on alati ilusParem on pildil pigem naeratada kui naerda, sest kõvasti naerdes jäävad silmad pildile kissis või poolkinni. Portree pildistamisel kõige olulisemad silmad ja just nendele tuleb pildistamisel alati peamine tähelepanu suunata.

Julget katsetamist!






22. aprill 2016

Toetame häid koostööpartnereid :)

Taas on 11. juunil võimalus osaleda Prangli jooksul.

Eelmise aasta ürituseks oli korraldajatel tellitud super ilm ning üritus ise koos saaretuuriga oli unustamatu elamus!!! :)
smile emoticon


Joostakse saare teise otsa kirikuni ja tagasi
(kaardil kollasega märgitud joon) - kokku 5 km. smile emoticonEelmise aasta jooksul osalemise muljeid saab lugeda vajutades siia

Ka sellel aastal oleme üheks jooksu sponsoriks ning
üks jooksjatest saab auhinnaks meigi- ja soenguteenuse kinkekaardi.


 


Eelmise aasta jooksu muljeid saab lugeda vajutades siia.

Kes soovib, saab ennast selle aasta üritusele juba kirja panna.

2016 aasta jooksu info leiab nii facebookist 
kui Prangli reiside kodulehelt .


Meenutus eelmisest aastast


Kes Pranglil ei ole käinud, neil tasub see retk kindlasti ette võtta sest see saar on avastamist väärt! :)





3. aprill 2016

On aeg teha enda jaoks midagi head :)

Kevad on viimaks kätte jõudnud ja päike särab aina kõrgemalt! :).
Nüüd on just õige aeg teha enda jaoks midagi head.

Terve ja rõõmus inimene on ilus inimene, sest 
tõeline ilu kiirgab inimese seest. Ilutoodete ning kosmeetikaga 
saab ilu ainult rõhutada ja oma paremad küljed esile tuua. 


Me kõik teame, et liikumine teeb inimese ilusaks, aitab terve olla ja annab energiat. Nüüd ongi aeg teha oma talvest väsinud keha jaoks midagi head ja hakata aina rohkem väljas liikuma.
Ehk lõpetada diivanil lesimine ja alustada liikumisega. Aga ikka tasa ja targu - alustades tasapisi ning tegutsedes vastavalt enesetundele :). 





Alustamiseks ei olegi vaja hüper-super treeningkavasid, erilisi kindla brändi trenniriideid või ekstravingeid treeningvidinaid ja aksessuaare. Kes soovib ja tunneb, et muidu ei saa, võib need endale mõistagi muretseda, kuid see ei ole kindlasti oluline takistus, ilma milleta hakkama ei saaks.

Tegelikult ei olegi ju vaja mitte midagi muud kui pealehakkamist ning kui endal seda napib, siis energilist sõpra, kes aitaks teha esimese sammu ehk koduuksest välja minna :).

Pole ka oluline mida teha: kas kodus või spordisaalis võimlemisharjutusi, tegeleda matkamise, ujumise, rattasõidu, jooksmisega või teha kasvõi iga päev pisike jalutuskäik.


Kõige mõistlikum on teha seda pisikeste sammude kaupa, enesetunde järgi ning oma keha kuulates, samas aga liikumise intensiivsust ja
tegevusteks kuluvat aega aina pikendades. 
(Alguses teha näiteks väike jalutuskäik 10 minutit, järgmine kord juba 15, siis 20 ja nii edasi jätkates jõuame juba mitme tunnini. Või valida lifti asemel trepp. Või valida autosõidu asemel ühistransport või lühema maa puhul rattasõit). Väikesed muudatused toovad kokkuvõttes suure muutuse. Ning enesetunne on peale liikumist super - väga oluline ongi säilitada hea enesetunne algusest lõpuni.

Teadlased on ammu tõestanud, et mistahes liigutamine teeb kehale head ja parandab ka meeleoluAllpool pildil on näha milline muutus toimub ajus peale 20. minutit jalutamist - see on hämmastavalt lihtne viis teha enda jaoks midagi head!



Lisaks võib teha mitmesuguseid lihtsamaid harjutusi kas siseruumides või õues. Nende valik on suur ja internet on just endale sobiva liikumiskava leidmisel suureks abiks. Et aga endale mitte liiga teha, tuleks harjutusi teha õigesti, seega oleks hea pidada nõu ka asjatundjatega (näiteks mõne spordiklubi treeneriga). Ning kasutada vahelduseks ka abivahendeid - ratast, rulluiske, rula, käimiskeppe vms.

Ilus olemise retsept on ju tegelikult ülimalt lihtne

Ehk: maga piisavalt,
söö puhast toitu, 
joo piisavalt vett, 
liiguta ennast 
ning tee siis seda kõike uuesti :)




Ma ise liigun juba mõnda aega niipalju kui võimalik ning ka mu ratas ongi juba kevadeks valmis ja pikemate sõitude ootel.




Nii, et niipea kui on kuivem ja tuulevaiksem ilm,