3. aprill 2016

On aeg teha enda jaoks midagi head :)

Kevad on viimaks kätte jõudnud ja päike särab aina kõrgemalt! :).
Nüüd on just õige aeg teha enda jaoks midagi head.

Terve ja rõõmus inimene on ilus inimene, sest 
tõeline ilu kiirgab inimese seest. Ilutoodete ning kosmeetikaga 
saab ilu ainult rõhutada ja oma paremad küljed esile tuua. 


Me kõik teame, et liikumine teeb inimese ilusaks, aitab terve olla ja annab energiat. Nüüd ongi aeg teha oma talvest väsinud keha jaoks midagi head ja hakata aina rohkem väljas liikuma.
Ehk lõpetada diivanil lesimine ja alustada liikumisega. Aga ikka tasa ja targu - alustades tasapisi ning tegutsedes vastavalt enesetundele :). 





Alustamiseks ei olegi vaja hüper-super treeningkavasid, erilisi kindla brändi trenniriideid või ekstravingeid treeningvidinaid ja aksessuaare. Kes soovib ja tunneb, et muidu ei saa, võib need endale mõistagi muretseda, kuid see ei ole kindlasti oluline takistus, ilma milleta hakkama ei saaks.

Tegelikult ei olegi ju vaja mitte midagi muud kui pealehakkamist ning kui endal seda napib, siis energilist sõpra, kes aitaks teha esimese sammu ehk koduuksest välja minna :).

Pole ka oluline mida teha: kas kodus või spordisaalis võimlemisharjutusi, tegeleda matkamise, ujumise, rattasõidu, jooksmisega või teha kasvõi iga päev pisike jalutuskäik.


Kõige mõistlikum on teha seda pisikeste sammude kaupa, enesetunde järgi ning oma keha kuulates, samas aga liikumise intensiivsust ja
tegevusteks kuluvat aega aina pikendades. 
(Alguses teha näiteks väike jalutuskäik 10 minutit, järgmine kord juba 15, siis 20 ja nii edasi jätkates jõuame juba mitme tunnini. Või valida lifti asemel trepp. Või valida autosõidu asemel ühistransport või lühema maa puhul rattasõit). Väikesed muudatused toovad kokkuvõttes suure muutuse. Ning enesetunne on peale liikumist super - väga oluline ongi säilitada hea enesetunne algusest lõpuni.

Teadlased on ammu tõestanud, et mistahes liigutamine teeb kehale head ja parandab ka meeleoluAllpool pildil on näha milline muutus toimub ajus peale 20. minutit jalutamist - see on hämmastavalt lihtne viis teha enda jaoks midagi head!



Lisaks võib teha mitmesuguseid lihtsamaid harjutusi kas siseruumides või õues. Nende valik on suur ja internet on just endale sobiva liikumiskava leidmisel suureks abiks. Et aga endale mitte liiga teha, tuleks harjutusi teha õigesti, seega oleks hea pidada nõu ka asjatundjatega (näiteks mõne spordiklubi treeneriga). Ning kasutada vahelduseks ka abivahendeid - ratast, rulluiske, rula, käimiskeppe vms.

Ilus olemise retsept on ju tegelikult ülimalt lihtne

Ehk: maga piisavalt,
söö puhast toitu, 
joo piisavalt vett, 
liiguta ennast 
ning tee siis seda kõike uuesti :)




Ma ise liigun juba mõnda aega niipalju kui võimalik ning ka mu ratas ongi juba kevadeks valmis ja pikemate sõitude ootel.




Nii, et niipea kui on kuivem ja tuulevaiksem ilm, 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar